Kjære beboere,
Vi ønsker igjen å informere dere om at borettslagets avtale med Telenor for TV og bredbånd utløper 1. mai 2025. Fra denne datoen går vi over til OBOS Nett, som vil levere fiberbredbånd til borettslaget.

Hva betyr dette for deg?
✅ Ny pris for bredbånd: 179 kr/mnd (fast pris i 3 år for borettslaget)*.
✅ Høyere hastighet: Alle leiligheter vil få en hastighet på opptil 1000/1000 Mbit/s.
✅ Mer selvbestemmelse: Dagens løsning koster 555 kr/mnd for både TV og bredbånd,
uavhengig av behov. Med den nye løsningen betaler du kun for bredbåndet – og kan selv
velge om du ønsker en TV-pakke eller ikke.
✅ TV ikke inkludert, men valgfritt: De som ønsker TV kan bestille en av følgende pakker via OBOS Nett:

  •  Allente: 269 kr/mnd
  • RiksTV: 349-459 kr/mnd
  • Strim: 349-569 kr/mnd

📌 Du står også fritt til å velge en annen TV-leverandør utenom OBOS Nett, dersom du ønsker det.

🛠️ Installasjon av fiber

  • Arbeidet med fiberinstallasjon i fellesområdene er allerede i gang.
  • Installasjonen i hver enkelt leilighet er planlagt å starte fra mars 2025.
  • Det er viktig at beboerne forholder seg til informasjon fra OBOS Nett om installasjonstidspunkter og praktiske detaljer.

📅 Åpen dag med OBOS Nett – 12. februar kl. 1100-1700 i Miljøklubben!
Den 12. februar vil en representant fra OBOS være til stede i Miljøklubben for å svare på spørsmål, vise de ulike pakkeløsningene og hjelpe med bestilling av TV-pakker. Les mer i infoskrivet her.

🌐 Viktig informasjon på OBOS-nettsiden
OBOS vil fortløpende oppdatere borettslagets landingsside med informasjon om fiberarbeidet, ofte stilte spørsmål og annen relevant informasjon underveis i prosessen. Vi anbefaler beboere å sjekke siden jevnlig for oppdateringer, trykk på linken eller skann QR-koden for direkte tilgang: Landingsside til borettslaget

📦 Retur av Telenor-utstyr i mai
Når avtalen med Telenor utløper i mai, må alt Telenor-utstyr returneres. Styret undersøker muligheten for en felles innsamling av utstyret for å gjøre prosessen enklere for beboerne. Mer informasjon om dette vil komme når vi vet mer. Vi anbefaler at beboerne ikke kaster utstyret, da det skal leveres tilbake til Telenor.

ℹ Viktig informasjon om SMS-varsling
OBOS har sendt ut informasjon via SMS. Dersom du ikke har mottatt en SMS, kan det skyldes at:
1. Du ikke står oppført som eier av leiligheten.
2. BOB ikke har riktig kontaktinformasjon i sine systemer.

  •  Dersom du eier leiligheten, men ikke har mottatt SMS, anbefaler vi at du oppdaterer kontaktinformasjonen din på «Min Side» hos BOB.
  •  Ta også kontakt med Serina i styret, slik at vi kan sikre at du får den nødvendige informasjonen.

Har du spørsmål? Ikke nøl med å ta kontakt!
Vennlig hilsen,
Styret i Sølvberget Borettslag

* BOB har allerede regulert felleskostnadene for 2025 basert på en årstotal, og derfor vil det fra januar 2025 stå 284 kr på din månedlige faktura